niedziela, 10 stycznia 2016

Orkiestra gra!

I to nie tylko ta na WOŚP...
   Możemy zostać żywą reklamą apteki/firm farmaceutycznych.
Słodkie syropki nie zadziałały szybko, w poszytym tomkowym mostku słychać było grającą dyskotekę. Sobotę zatem, sponsorowała wizyta na Ligocie - ze spakowaną torbą, bo "pewnie nas zostawią". Na szczęście trafiliśmy na panią doktor, która stwierdziła, że skądś nas kojarzy (5 piętro;) i po zapoznaniu się z wynikami Tomka puściła nas do domu z arsenałem leków. Poza tym, Tomek jest zadowolony i pewnie chętnie zostałby w szpitalu - bo przecież tyle się tam dzieje! Pełnia szczęścia, tylu ludzi nad nim!




   Dobrze. Nie przepadnie nam wizyta poniedziałkowa u audiologa.

   A orkiestra gra, więc i ja dorzucę swoja cegiełkę. Króciutko.
Jestem katoliczką, ale jak słyszę - za przeproszeniem - pieprzenie niektórych księży krytykujących WOŚP (tak samo politycy i inni znamienici naszego państwa), to mam ochotę zaprosić ich na oddział neonatologiczny w Rudzie. Został wyposażony przez Owsiaka w sprzęt za 600 tysięcy, jeśli dobrze pamiętam. Pierwsze, na co zwróciłam uwagę, gdy Tomek leżał na OIOMie (oprócz swojego dziecka oczywiście), to serduszka WOŚP naklejone na sprzęcie. Tomiś leżał w inkubatorze podarowanym przez fundację. Na korytarzu zdjęcia z wizyty Owsiaka w szpitalu. Szczegółowy opis podarowanego wyposażenia.
I są setki takich szpitali w Polsce.
Gdyby nie WOŚP nie bylibyśmy w czołówce państw na świecie, które przeprowadzają przesiewowe badania słuchu noworodków. I to właśnie dzięki fundacji Jurka Owsiaka. I nie dowiedziałam się tego z internetu, tylko na studiach. Wcześniej nie miałam o tym bladego pojęcia.
Badanie słuchu noworodków

   Może to tak jest, że dopóki nie trafisz w takie miejsce, gdzie ważą się losy kogoś Tobie bliskiego, nie zwracasz na to większej uwagi. Może wrzucasz, bo tak trzeba, bo dostaniesz serduszko, bo inni dają. Może wrzucasz, bo chcesz pomóc, ale Ciebie to nie dotyczy.
A potem nagle zderzenie z rzeczywistością i sprzęt Owsiaka ratuje życie Twojego dziecka. Albo pomaga Twojej schorowanej babci.
Tyle w tym temacie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz